• Kommende elever

Særlige forløb

Læs om Særlige forløb

Foruden den almindelige undervisning har Thisted Gymnasium særlige tilbud til blandt elever, der enten gerne vil dyrke idræt på højt niveau, interesserer sig for at udvikle deres talent - eller har behov for særlig støtte.

3-årig

STX

Læs om STX

STX er en tre-årig ungdomsuddannelse, som er bredt almendannende og studieforberedende.

2-årig

HF

Læs om HF

HF er en to-årig ungdomsuddannelse som tager afsæt i en kombination af teori og praksis med konkrete problemstillinger fra ”den virkelige verden”.

Særlige forløb

Læs om Særlige forløb

Èn skole - to uddannelser. Som navnet siger, kan Thisted Gymnasium tilbyde både en HF-eksamen og en studentereksamen (STX).

Uddannelsen til student på STX foregår inden for et bredt udvalg af studieretninger. Hvis du allerede har en forestilling om dit valg af videregående uddannelse og efterfølgende job, er det naturligvis en god idé at vælge en studieretning, der peger i den ”retning”. Det kan også være, at du vil anvende årene på gymnasiet til at finde ud af, hvor dine interesser og evner især ligger. Lige meget hvilket studie, du vælger, får du et bredt fundament, der giver adgang til videregående uddannelser. Vælger du HF, er der fokus på en løbende evaluering af din indsats, og du slutter med karakterbedømte eksamener i alle fag. En HF-eksamen klæder dig også på til en videregående uddannelse, og vi arbejder især med målretning gennem anvendelsesorientering i fagene, temabaseret undervisning, individuelle valg af fag og brobygningsaktiviteter.

Vi har lavet oversigt, der viser dig mulighederne

Søg om optagelse

Optagelsesprøve til de gymnasiale uddannelser

Hvis du ikke opfylder adgangskravene til en gymnasial uddannelse, kan du gå til en optagelsesprøve og optagelsessamtale. Læs mere om ansøgningsprocessen.

Hvis du ønsker at starte på en gymnasial uddannelse, men ikke opfylder adgangskravene, er det dit resultat ved optagelsesprøven og optagelsessamtalen, der afgør, om du bliver optaget.

Bemærk, at du ikke kan gå til optagelsesprøve og samtale, hvis du søger hf direkte efter 9. klasse.

Kontakt gerne skolens studievejledere her for mere information.

Kunne du tænke dig at vide mere?

Så kan du skrive dig op i formularen nedenfor, hvorefter du vil modtage relevant information omkring uddannelserne på Thisted Gymnasium.