• Bliv elev

Kunne du tænke dig at se hvordan dit kommende gymnasieforløb kunne se ud på Thisted gymnasium?

Som noget forholdsvis nyt skal du først vælge studieretning, når du har været på gymnasiet i nogle måneder. Det skulle gerne give dig bedre mulighed for at vælge, hvilken retning du vil have, og hvilke fag du ønsker. Vi har fået lavet en pjece, der viser, hvad Thisted Gymnasium tilbyder.

Klik her for at se pjecen og udforsk dine muligheder

På Thisted Gymnasium får du en ungdomsuddannelse på et højt fagligt niveau. Her møder du en række obligatoriske fag, uanset om du har valgt HF eller STX. Men gennem dine valg af enten studieretning på STX eller fagpakke på HF - suppleret med de valgfag, du har sat sammen - kan du skabe helt din egen uddannelse. På Thisted Gymnasium udvikler du dig fra skoleelev til studerende. Det gør du gennem de faglige krav og arbejdsmetoder, du bliver stillet overfor. Og dermed bliver du klædt på til at gennemføre den videregående uddannelse, du måske drømmer om i fremtiden.

Og du kommer ikke til at kede dig på Thisted Gymnasium. Her er der gang i den, som man siger. Straks man kommer ind i bygningen, kan man fornemme, hvordan det føles at være sammen med over 500 kammerater, der cirkulerer rundt i det store fællesareal, som er skolens centrum. Nogle er optaget af fagligt arbejde i grupper, andre haster hen til ”Aslaks Biks”, som er skolens kantine. Andre snik-snakker med hinanden om, hvad der skal ske til den kommende Teutonerfest. Og det foregår alt sammen i flere etager med reder hængende ud over det store rum. Væggene er prydet af plakater med opfordringer til at være med i så det ene, og så det andet. En gruppe elever render rundt og optager film til ”TG-News”, der i øvrigt har sit eget studie! Atter andre henter mountain-bikes for at cykle ud til skolens hytte i Nationalparken. Ind imellem fyldes fællesarealet af tasker eller kufferter tilhørende de elever, der er på vej ud på en ekskursion - eller bare en teatertur.
Og det hele foregår på tværs af klasser og årgange!