Topbillede - Brobygning

• Brobygning

Vores 2 og 3 dages brobygningsforløb er for dig, der går i 9. eller 10. klasse og har lyst til at prøve at gå på stx eller hf.

Gældende for alle vore brobygningsforløb

Du vil blive undervist i klasser kun med brobyggere, men du vil også få mulighed for at observere nuværende elevers helt almindelige undervisning. Ud over undervisningen vil du møde nuværende elever, der fortæller dig om dagligdagen på skolen, og endelig kommer du også til at møde en studievejleder, der fortæller dig om uddannelsernes opbygning og de muligheder, du har, hvis du vælger stx eller hf. Der undervises hver dag fra 08:00 – 13:15, og tilmelding til brobygningsforløbene sker via den UU-vejleder, der er tilknyttet din skole.

Forløbene i stx for 10. klasses elever er nuanceret, så du kan vælge ud fra dine interesser:

• Naturvidenskab/samfundsviden eller
  • Sprog/musik/kreative fag

Forløbene i stx for 9. klasses elever vil du møde en bred vifte af de fag, du vil møde på Thisted Gymnasium.

På forløbene i hf vil du – ud over de almindelige fag – blive præsenteret for de forskellige fagpakker vi udbyder. En fagpakke giver mulighed for at tone din hf i retning af uddannelser inden for fx politi, sygepleje, pædagogik, militær, it m.m.

Vores introkurser varer én dag og er for dig, der går i 8. klasse og har lyst til at snuse til hverdagen og undervisningen på stx eller hf.

Introduktionsdagen skal give dig mulighed for at afprøve, om stx eller hf er den vej, du skal vælge at gå efter 9. eller 10. klasse.
Der undervises fra 8:15 – 13:15, og tilmelding til introkurser sker via den UU-vejleder, der er tilknyttet din skole.