• Sundhed og omsorg

Med fagene Biologi B og Psykologi C retter fagpakken sig især mod elever, der interesserer sig for pædagogik, sundhed og sygepleje. Men også elever, der f.eks. kunne tænke sig at blive fysioterapeuter - eller folkeskolelærere.

• Nanna Larsen fortæller om,
    hvad hun brugte sin HF fra
    Thisted Gymnasium til.

Biologi B

Psykologi C

Biologi B og Psykologi C

Obligatoriske fag

Dansk A

Engelsk B

Matematik C

Kultur og samfundsfaggruppen (består af historie B, samfundsfag C og religion C)

Den naturvidenskabelige faggruppe (består af biologi C, kemi C og geografi C)

Praktisk-kreativt fag: Idræt.

Valgfag

Bemærk at du først vælger fagpakken i løbet af 1.hf, således at disse fag begynder i 2.hf.
Der ud over skal du vælge et til to valgfag i 2.hf. Se her hvilke du kan vælge!

“Det er megafedt at gå på HF på Thisted Gymnasium, fordi der er en fagpakke, der hedder Omsorg og Sundhed. Den passer perfekt til mig, da jeg gerne vil være pædagog og ønsker at studere i Thisted. På HF er der nogle grundfag, der passer lige til det, jeg drømmer om. Jeg sætter stor pris på at alle kan snakke med hinanden - uanset hvilken ungdomsuddannelse, man har valgt”

Sophia Charline Bojesen Nielsen, HF