• Om skolen

”I Thisted i Thy er Kasper Heiberg i dialog med Erland Knudssøn Madsen, Bjørn Nørgaard, Bent Sørensen, Erik Heide og Sigrid Lütken. Dialogen foregår dagligt i en ramme og en kulisse, der udgøres af det skulpturelle bygningskompleks, som arkitektfirmaet Friis og Moltke i 1974 skabte til Thisted Gymnasium”

- sådan indleder tidligere rektor på Thisted Gymnasium Finn Jorsal sin artikel ”I dialog med Kasper Heiberg”. Artiklen blev publiceret i 2002 og indeholder en stor tak til Ny Carlsfondet, der har betænkt Thisted Gymnasium med betydelige kunstgaver af de allerede nævnte betydelige danske kunstnere, hvis værker kan nydes både udenfor og indenfor den skolebygning, som arkitekterne skabte i 1974.

Signal for lyset, rummet, vejret af forfatteren Peter Seeberg

Om kunsten - I dialog med Kasper Heiberg